Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

22 december 2013

Spelen met distress paints!

Mijn laatste blogpost als designer voor het blog van ScrapPlezier. Ruim een jaar lang heb ik met heel veel plezier mijn creaties met jullie gedeeld, maar ik wil nu graag weer voor mezelf aan de scrap. Voor vandaag heb ik een tutorial om een lijst te pimpen in je eigen kleur en stijl.
Ik had nog een gele lijst liggen en ik wist niet zo goed wat ik daar nu mee zou willen, dus de lijst eerst maar eens bewerkt met een paar lagen witte gesso. Dit dekt mooi en het maakt dat de verf ook goed hecht.
Daarna voor de structuur en de speelsheid wat verbandgaasjes in de hoek geplakt met tacky glue, goed laten drogen, let op dat je niet alles heel vastplakt, er moet wat beweging in blijven zitten.

Distress paints in verschillende blauwtinten uitgezocht en 1 metalic kleur. De metalic geeft een heel gaaf effect en het lijkt net echt brons. Water en een penseel erbij en kliederen maar.

Wanneer de verf is aangebracht dan met water besprayen zodat de verf een beetje door elkaar heen gaat lopen. Drogen met de heatgun.


Met een leuke template en modeling paste heb ik wat structuur aangebracht op de randen, ook dit drogen met de heatgun.

 Takjes uit foam gestanst, de takjes zijn van cheery linn, daarna gekleurd met de distress paints.

Ook de bloemen heb ik gekleurd met de verschillende kleuren distress paint en daarna een lichte glans gegeven met glimmermist.

En dan is dit het eindresultaat. Je kunt je toch niet voorstellen dat dit een gele lijst was? Nog een paar detailfoto's.

Ik hoop dat ik jullie met deze laatste blogpost nog een keer heb kunnen inspireren en misschien heb je wel zin gekregen om zelf aan de slag te gaan. Bedankt voor het bezoeken van mijn blog berichtjes en hele fijne feestdagen toegewenst met de mensen die je lief zijn! En wie weet tot ziens.
Creatieve groetjes van Alida.

4 opmerkingen:

  1. Schitterend wat een bijzonder leuke en duidelijk tutorial Alida en jammer dat we dit gaan missen. Erg leuk met de modeling paste en de bloemen met verbandgaasje. Veel succes met wat je gaat doen en we zien vast nog wel mooie creaties van je voorbij komen.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave, funky lijst is dit geworden Alida! Jammer dat je ons verlaat als designer, we zullen je zeker missen.. maar we kletsen gewoon af en toe verder op het forum en in ons andere "hoekje' op het internet.
    Groetjes Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige lijst heb je gemaakt Alida en een hele duidelijke uitleg erbij, heel erg bedankt voor alle inspiratie die jij als designer ons hebt gegeven,
    groetjes,
    Wiebine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. graag gedaan, ik ga jullie missen, maar ik kom jullie vast en zeker weer ergens tegen....

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...