Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

18 december 2017

Papieren kerstboom vouwen.........


Een papieren kerstboom vouwen ziet er veel moeilijker uit dan het in feite is, zo was het tenminste bij mij. Al een tijdje zie ik op verschillende sites allerlei soorten gevouwen kerstboompjes voorbij komen. Van hele eenvoudige ontwerpen tot de meest ingewikkelde. Ik had dan ook erg veel twijfels om aan dit project te beginnen maar eigenlijk is het net als bij de cadeauzakjes die ik laatst heb laten zien. Je moet gewoon een stuk papier pakken en het proberen. Ik weet zeker dat jij ook deze leuk kerstbomen kunt vouwen.
Wat heb je nodig om deze kerstbomen te maken
  • Vierkant stuk papier van 21 x 21 cm (past uit een A4 vel)
  • Schaar
  • potlood
  • liniaal
Zo maak je kerstbomen
  • Neem een vierkant stuk papier. De kerstboompjes uit de eerste foto heb ik van een vel A4 papier gemaakt waar ik een reep heb afgesneden zodat het vel vierkant is.
  • Probeer scherpe vouwen te maken dat werkt prettiger.

  • Vouw het vel volgens bovenstaande foto dus 2x diagonaal en 2x over de helft
  • Vouw daarna het vel weer open.


  • Vouw het vel diagonaal en duw voorzichtig de zijkanten naar binnen zo als je ziet op bovenstaande foto. Doe het voorzichtig want de vouw die je naar binnen moet duwen is eigenlijk de andere kant opgevouwen.
  • Doe dit aan beide kanten zodat je een vierkant voor je hebt liggen.

Vouw de punt van de zijkant naar het midden, doe dit aan beide kanten


  • Vouw de omvouwen zijkant weer terug en druk deze ook voorzichtig naar binnen.
  • Draai daarna je werkje om en doe de zelfde handeling zodat je een vlieger model krijgt.
  • Zet met potlood een streep op het papier zoals op de foto waar de schaar op staat.

  • Knip het vouwwerk af op de streep.
  • Zet vanaf de onderkant kleine streepjes op 2 cm – 3,5 cm – 5 cm – 6,5 cm en 8 cm.
  • Doe dit aan beide kanten en trek met een liniaal streepjes op gelijke hoogte.
 
  • Knip het vouwwerk in op de streepjes, je kunt alle lagen in één keer knippen.
  • Nu ga je de geknipte stukje omvouwen.

Nadat je van alle acht lagen de hoekjes om hebt gevouwen kun je de boom gaan vormen


Je kunt natuurlijk ook mooi deco papier gebruiken en dat hoeft natuurlijk niet in de gebruikelijke kerstkleuren te zijn. Ik heb op bovenstaande foto scrappapier gebruikt van 30 x 30 cm. Je vouwt de boom op precies dezelfde manier alleen zet je meer knipjes. Ik heb ze gezet op 2, 4, 6, 8, 10 en 12 cm. Boven op de kerstboom heb ik een parel met een speld vastgezet.


En zo heb je na even vouwen de leukste kerstbomen gemaakt welke heel decoratief staan. Er zijn ideetjes genoeg om deze kerstbomen te gebruiken.
  • Schijf het kerstmenu aan de binnenkant en zet bij elk bord een “menu-boompje”
  • Je kunt ze aan en dun draadje hangen en deze aan een tak bevestigen zodat je een soort van mobile krijgt met zwevende kerstbomen.
  • Hang er een klein label aan met een kerstwens en verras daar iemand mee, weer heel wat anders dan een kerstkaart.
Bron : Homemadebyjoke.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...