Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

28 maart 2014

Art journal pagina's mixed media stijl

Vandaag wil ik jullie eens geen layout of altered item laten zien maar vandaag geef ik jullie een blik in mijn art journal. Al een hele poos geleden heb ik hier een art journal pagina laten zien en verteld wat een art journal nu eigenlijk is.
Nog even kort :

"Een art journal is een visueel dagboek, een plek waar je kunt spelen, experimenteren, verbeelden, herinneren, nieuwe technieken proberen en je dagelijks leven documenteren met meer dan woorden alleen".

Sinds die eerste pagina had ik aardig de smaak te pakken en sinds begin dit jaar volg ik een online art journal klas waarin ik uitgedaagd wordt een bepaald onderwerp of techniek, of beide te laten zien in mijn dagboek.
Je kunt op internet diverse (gratis) cursussen/klassen vinden op dit gebied.

De kaft van mijn art journal kan ik jullie niet laten zien, want die maak ik pas als het boek helemaal vol is. Het is natuurlijk het handigst als de kaft glad is wil je bijvoorbeeld gaan stempelen in je journal.
Wel maakte ik op de beginpagina een pocket waarin ik plaatjes, quotes etc kan stoppen die ik in mijn art journal wil gaan gebruiken. Ook herbruikbare restjes bewaar ik erin.

Dit is de pagina:


Een enveloppe die ik versierde met spray inkt, stempels, en washitape. De twee kleine kaartjes zijn uitprobeersels van me om een zonsondergang te creeren en dat kan wat mij betreft gewoon in je dagboek geplakt worden.

Natuurlijk kun je diverse technieken toepassen en ik zal per pagina iets vertellen over wat ik gedaan heb.



Op deze bladzijde gebruikte ik op de achtergrond distresspaints, stempels en een mask met spray inkt. De ballonnen zijn uit dessinpapier geknipt en gekleurd met distressmarkers. Verder nog heel wat met zwart gestempeld. De paginas van een art journal zijn zoals je wel zult begrijpen behoorlijk dik zodat ze al die mediums kunnen "verdragen".


Deze spread maakte ik nav de opdracht om een border rond je pagina te maken en handgeschreven journaling toe te passen.
Ik heb gebruik gemaakt van gelato's, stempels, washitape, sprayinkt en permanente markers. 


Wat ik ook probeer te doen is spullen uit mijn ( jarenlang verzamelde) voorraad te gebruiken. Op deze bladzijde, met alle dingen die me blij maken ( achter op de tags geschreven),  zitten bijvoorbeeld brads die al heel lang in mijn la lagen. Ook hier weer distresspaint, sprayinkt en stempels. Tevens heb ik gesso met een mask aangebracht.


 De laatste pagina die ik jullie vandaag laat zien was de grootste uitdaging  tot nu toe. Het is mijn eerste gezicht dat ik tekende in mijn art journal. En zoals jullie wel zien heb ik nog heel wat oefening nodig, maar daar is je art journal de perfecte plek voor!

In de webwinkel van Scrapplezier kun je ontzettend veel materiaal vinden wat je kunt gebruiken in je art journal. Acrylverf, sprayinkt, stempelinkt, distresspaints, masks, markers etc. Neem zelf eens een kijkje!

Groetjes Brigitta


1 opmerking:

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...