Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

5 oktober 2012

Kersttag & Kerstkaart!

Vanuit mijn 1e designteampakketje van Kaisercraft Twig & Berry had ik na het maken van de 2 LO's nog wat restjes over. Zonde om weg te gooien en daar heb ik een kersttag en een kerstkaartje van gemaakt.
De kersttag heeft als basis een kraft cardstock, omdat alleen desinpapier te dun is, daaroverheen het vel Frankincense uit de lijn van Twig & Berry. Dit is een mooi dubbelzijdig vel, voor het kaartje heb ik de andere kant gebruikt. De randjes van de tag zijn aangezet met een bruine distress inkt.
Het rendier is van chipbord en deze heb ik geverfd met een bruine paint dabber en daarna wat gouden accentjes gegeven, het oogje is een rhine stone. Schattig effect heeft dat he? Het rendier heb ik met 3D tape opgeplakt.
Het labeltje bovenaan is echt een minirestje, maar op deze manier komt het nog goed van pas. Daar heb ik ook een aantal rhine stones op geplakt voor een feestelijk effect. Een strikje gemaakt met het rode katoenkoord en de bruine touwtjes. De tekst is een restje wat onderaan een vel papier heeft gezeten.
Onderaan de tag heb ik een stukje papier gebruikt uit het vel Bethlehem. Het roosje en de takjes heb ik gemaakt met een stans van Tim Holtz uit mijn eigen voorraad. Ik heb hiervoor de achterkant van het vel Frankincense gebruikt. Een beetje gouden glimmermist erop en je hebt een feestelijke tag voor de kerstdagen.

Het kerstkaartje heb ik gemaakt op een glimmend vel rood karton uit eigen voorraad.

De ondergrond is de achterkant van het vel Frankincense van Twig & Berry. Daaroverheen heb ik een aantal stroken washi tape geplakt. De kleinere kaart is van rood cardstock en daarop een restje uit het vel Bethlehem, afgemaakt met een label van Twig & Berry. Deze heb ik met 3D tape opgeplakt.
Het rozetje is weer van rood cardstock en daaroverheen een ronde tekst uit het vel Frankincense geknipt, deze een glanslaagje gegeven met glossy accents. De blaadjes heb ik geponst met een pons uit eigen voorraad en het geheel weer afgemaakt met een strikje van touw.
Op de rode kersjes in het papier heb ik willekeurig wat rhine stones geplakt, dit geeft een winters en sfeervol effect. Langs de rand nog een restje stickervel.
Dat was het voor deze keer. Ik hoop dat je er inspiratie en ideetjes uithaald om zelf met deze geweldige papierlijn van Kaisercraft aan de slag te gaan. Ik vond het in ieder geval een hele uitdaging en ontzettend leuk om er mee te werken.
Creatieve groetjes van Alida.

2 opmerkingen:

  1. Super mooie kaart en label Alida, ben er weg van. Mooi papier is dit ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie kaarten heb je gemaakt! Leuk ook met die rhinestones aan de zijkant. En wat leuk dat je weer dezelfde vorm voor deze kaart hebt gebruikt, die zien we steeds vaker erg gaaf.
    En jij was niet zo van de kaartjes?

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...