Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

16 november 2012

`ns heel wat anders..


Hallo lieve volgers,

Het valt mij op dat er veelal dezelfde soort afbeeldingen worden gebruikt op de kaarten.
Begrijp me goed, ik ben zelf ook helemaal dòl op Magnolia , maar soms wil je wel eens wat anders!

Bovendien is er nog zo veel meer leuks te vinden!

Om nu eens wat anders te doen vond ik op internet een kleurplaat van Betty Boop, deze heb ik gedownload.
Natuurlijk is een kleurplaat veel te groot voor op een kaart, maar ik zal jullie een klein geheimpje vertellen:
Met het programma Word kan je elke afbeelding aanpassen aan de grootte die jij wilt!

Zal ik even uitleggen hoe ik dat doe?

Als eerste zoek je natuurlijk een plaatje
Voor diegene die niet weten waar te beginnen: Google afbeeldingen is je beste vriend:)
Als je op de begin pagina van Google bent, staat bovenin een balk(zwart)
Je klikt hier op het woord "afbeeldingen", dan kom je dus in Google afbeeldingen.
In de zoekbalk vul je in naar welk plaatje je zoekt, the sky is the limit:)
Om een plaatje te vinden die je kunt inkleuren is het belangrijk om voor het item dat je zoekt "kleurplaat" te typen!

Om een voorbeeld te geven : Ik typ in het zoekbalkje: Kleurplaat Betty Boop,Er verschijnen een heleboel Betty boop plaatjes
Klik op het plaatje dat je leuk vind:)


Ik vind het allereerste plaatje erg leuk dus heb ik daar op geklikt!
Er wordt nu naar de site van het desbetreffende plaatje gezocht en als eerste zie je je gekozen plaatje in het groot.
Hier kan je met je rechter muisknop de afbeelding kopieëren en deze plak je in een nieuw Word dokument.


Als je nu op je plaatje klikt komen er net als op bovenstaande afbeelding Lijntjes om je afbeelding met rondjes op de hoeken en halverwege de lengte en de breedte blokjes.

Ik doe nu altijd het volgende:
Ik ga met mijn muis op het rechter hoekje staan , op het rondje, je ziet nu een pijltje verschijnen.
Ik verschuif de hoek naar links boven tot de groote die ik leuk vind.
Dit kan je heel makkelijk zien want een Word document is net zo groot als een A4.
What you see is what you get:)


Hierboven zien jullie mijn plaatje in de groote die ik prettig vind.
Ik sla deze op en ...printen maar.

En dan nu mijn kaart:


Detail foto`s:

In de schoen maakte ik een boeketje:)





De afbeelding kleurde ik met mijn Copics.
Jurk & Hoed: G94, G85, G21
Huid: E93(wangen)E11, E00
Lippen en hondenriem: R29
Hondje: W7,W5,W3,W1
Achtergrond: W3, W1

Alle randjes heb ik bewerkt met Distress Inkt van Tim Holtz (tea dye)


------------------

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn kaarten vinden en of jullie iets hebben aan mijn uitleg over afbeeldingen verkleinen?
Mocht iet je niet helemaal duidelijk zijn, laat dit vooral weten!

Tot snel weer,
xox
Linn


Thanks for coming by. Comments are always welcome... Bedankt voor je bezoek. Ik ben blij met reacties... Obrigada pela visita. Recados são sempre bem-vindos... Helena

7 opmerkingen:

  1. Hoi Linn
    Zelf doe ik dat ook vaak vooral als het om opdrachten gaat zoals Sinterklaas maar ik had nog niet zover gekeken dat er ook Betty Boop op te vinden was moet toch ook eens gaan zoeken bedankt voor de tip en je hebt gelijk het eerste wat je pakt is Magnolia. je kaartje heb je heel mooi gemaakt.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel margo en ja zo ben ik hier ook op gekomen , ik moest een keer een kaartje maken voor iemand die een PC voor zijn verjaardag kreeg, dan zoek je je toch naar om een leuke stempel te vinden:)
      Dank je wel voor je lieve berichtje!
      xox
      linn

      Verwijderen
  2. wat een leuk idee Linn en wat een geweldig schattig kaartje van Betty Boop. Ik ga het zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je lieve Alida,
      Ik weet zeker dat jij dit ook kan, het is zo makkelijk he? en je hebt een keuze ..dat wil je echt niet weten.
      je kan je eigen ezelkaartjes gaan maken bijvoorbeeld!
      xox
      linn

      Verwijderen
  3. graag gedaan Gerjon en ik ben benieuwd of en hoe je mn tip gaat gebruiken:)
    xox
    linn

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...