Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

2 juni 2015

Gastdesigner Dora Buist- de Vries................


Hallo Allemaal,

Mijn naam is Dora Buist-de Vries, Ik ben 41 jaar en 19 jaar getrouwd.
Samen hebben wij kinderen in de leeftijden van 13 tot en met 18 jaar.
Ik ben altijd al creatief geweest. Van kinds af aan veel bezig geweest met knippen/plakken
en vooral het tekenen.
Toen de kinderen kwamen heb ik veel met hun geknutseld, geholpen bij kinderclubs,
de ramen van scholen versierd met verf tekeningen, helpen met decors en met de crea-circuit
( handenarbeid-moeder). En nu dat de kinderen ouder worden heb ik mijn 
eigen hobby kunnen uitbreiden.
Ben begonnen met 3D kaarten en  een aantal jaren kleur ik graag stempelafdrukjes
 in of ik stempel
landschappen om ze vervolgens  in te kleuren met potloden van Derwent maar 
soms ook met inkt, te gekke krijtjes, Markers van SU of met pastel-olie krijtjes.
Met dat laatste gebruik ik veel voor achtergronden. En heel af en toe kleur ik met ecoline.
Soms teken ik een eigen tekening die ik dan op mijn kaarten gebruik.

Dora bijt deze maand het spits af en wil graag haar houten hart hanger
met ons delen.


Het houten hart ingesmeerd met Gesso. en daarna gekleurd met inkt. Na het drogen een
stukje design papier afgescheurd en beinkt.
Met reliëf pasta en stencil de 'dots' erop gemaakt. De relief pasta neemt de kleur
op van de ondergrond en lichtjes met de inktpad de dots nog wat be-inkt.
  Randen beinkt en de houten swirl met houtlijm erop geplakt.
De vlinder 2 keer gestanst uit aquarel papier. gesso en reliefpasta erop. 
Daarna als alles droog is met een doekje de vlinder be-inkt en opgeplakt met houtlijm.
Het lusje van kant is aan de achterkant vast geniet met een tagger.
 
 
In 1 woord wat een prachtige hanger en wat een inspiratie en technieken zijn hier
in verwerkt, voor mij maar ik denk ook voor jullie heel leerzaam!!!
 
Prachtige kleuren en details aan de hand van onderstaande close up's kunnen wij het 
geheel nog een goed bekijken en daardoor nog meer inspiratie en technieken 
op doen........


Gebruikte materialen uit de webshop van Scrapplezier :
Kaisercraft........dessin papier

2 opmerkingen:

  1. Geweldig hart, ik ben helemaal weg van alle technieken die je hier toegepast hebt....
    Heel inspirerend voor iedereen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...