Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

30 juni 2013

Circus in de stad en tutorial bloem

Yes, het circus is in de stad... Zelf ben ik nog steeds dol op circussen, het liefst de wat grotere zoals Herman Renz en Circus Krone waar ik toen helemaal van onder de indruk was, want daar zag ik voor het eerst live trapeze`s en wij zaten er precies onder.

Maar ik dwaal af, natuurlijk gaat het om deze foto op deze lay out. de foto is gemaakt op 26 februari 1952 en mijn moeder staat erop. Achter op de foto staat een stempel van Utrecht, dus ik denk dat hij gemaakt is of afgedrukt in Utrecht. Weet dus alleen niet of het echt bij een circus was of iets van carnaval is omdat het een wagen is waar mijn moeder bij staat. Dus dat blijft gissen, maar vond het een mooie foto en bij dit mooie Kaisercarft papier erbij (hoppscotch).


Detail van de gedrukte bloem rechts op het papier met rub-ons erbij van deze lijn.

Op deze foto kan je zien dat ik enkele die cuts verhoogd heb opgeplakt met foamtape en veel accenten heb gemaakt met een zwarte stift (dus omlijnt). In de rechterbovenhoek de vlaggen, maar ook de wolken zijn ook weer rub-ons.

Het vogeltje (foamtape) fluit rub-ons uit... en is wederom omlijnt, met een zwarte stift. 

Kalender diecut, waar ik de datum van de foto heb geschreven /omlijnt. Een bloem rub-on piept onder de grote zelf gemaakte bloem. Dezelfde gemaakte bloem laat ik hieronder een tutorial van zien. Heb hem al eens eerder op een schilderij gemaakt en is makkelijk te maken.


Tutorial van de bloem met papier van Kaisercraft Class Act.

Teken de bloem op een stevig stukje papier wat je als mal gebruikt en knip hem daarna uit. Teken deze mal dan over op het designpapier wat je gaat gebruiken aan de achterkant en knip deze dan ook uit.

Neem dan een grotere bollen brad. Vouw je papier nog een keer dubbel zodat je 8 vouwlijnen krijgt, draai dan de bloem om en leg de brad in het midden van de bloem, hou je stukje twine bij de hand, omdat je zo moet binden en je de bloem dan moeilijk los kan laten.

 Zodra de brad in het midden ligt ga je de bloem aan de onderkant bij elkaar nijpen, zodat je de pinnetjes van de brad tevoorschijn ziet komen. Vouw dan het heel papier omlaag en maak met je stukje twine een zo strak mogelijke knoop aan de onderkant van de brad (foto 2, 3 en 4).

 Vouw dan je bloem uiteen foto 1 is de onderkant van je bloem, modelleer je bloem en klaar is je bloem. Het is even oefen maar dan heb je wel een leuke zelfgemaakte bloem.


Ik heb er deze kaart van gemaakt versierd met rhinestone`s en 2 geponste vlinders.

Creatieve Groetjes Yvon...

1 opmerking:

  1. Prachtig wat een mooie pagina Yvon en wat leuk die tutorial van die bloem , ga ik zeker een keer proberen. Mooie papierlijn heb je trouwens gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...