Creative Oproep bij ScrapPlezier..............

Wil jij Gastdesigner bij ons zijn? Mail ons dan nu via dt@scrapplezier.nl

22 april 2013

Designwerk voor ScrapPlezier (kaart en bloem tutorial)

Ondanks dat ik vanwege mijn nek/rug klachten moeilijk kan scrappen (doe er gewoon tich keren langer over, omdat ik iedere keer pauze moet nemen. Is het me toch gelukt om een kaartje te maken voor mijn dt werk voor ScrapPlezier.  Heb er zelfs een kleine tutorial bij kunnen maken van een bloem. Super leuk en ook makkelijk om te maken.

Gebruikte materialen: wit cardstockdesignpapier, stickers en collecteable`s van kaisercraft de lijn Secret Admirerpearl strip latte, kant uit eigen voorraad ongeveer 1cm breed. Bij iedere bloem een dikkere brad, Pons (deze heb ik gebruikt) of stans van een bloem


Pons een bloem uit het cardstock en maak bovenaan in de blaadjes van de bloem kleine sneetjes, (zie foto hieronder).

Maak in het midden van de bloem een redelijk groot gaatje, daar moet het kant doorheen gehaald worden.

Plak dan aan de achterzijde een stukje dubbelzijdige tape waar je het kant op kan bevestigingen

Haal het kant van achteruit naar voren door het sneetje.

Haal dan het kant door het midden van de bloem heen.

Neem dan het volgende blaadje dus van achteren langs de bloem naar het andere blaadje en herhaal dit totdat je alle blaadjes hebt gehad. Trek het kant niet strak, maar laat het een klein beetje los zitten (dit geeft een mooier resultaat.


Plak dan aan de achterkant het stukje kant weer vast met dubelzijdige tape.

       

Neem een grote brad en steek die midden in de bloem en buig de achterkant plat. Zo, dan is je bloem klaar.

 Heb zo dus 2 bloemen gemaakt die ik op de bovenstaande kaart heb gebruikt. 


Veel plezier ermee, als jullie deze bloem ook maken, plaats dan a.u.b een berichtje op dit blog met de link, kan ik even kijken hoe die van jullie is geworden. Is altijd leuk om te zien en wie weet doet iemand het net anders en heb ik ook weer een leuk ideetje erbij.

Creatieve Groetjes Yvon...

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart!! Leuke bloemen!! Dank je wel voor de duidelijke uitleg en het delen hiervan!!

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Yvon voor je tutorial. Heel leuk!
    Denk aan je nek he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gave tutorial Yvon! Die ga ik toepassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. superleuk die ga ik zeker een keer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. erg leuk geworden Yvon,
    groetjes,
    Wiebine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaart en die bloemen wat een gaaf idee om ze zo te verwerken....die moet ik onthouden!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for comming by !
Bedankt voor je bezoek !
Obrigada pela visita !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...